Pengenalan Essential Oil - Pati Minyak

Minyak pati ataupun lebih dikenali sebagai Essential oils adalah sebatian organik yang diekstrak dari tumbuhan dengan sifat penyembuhan yang luar biasa. Menggunakan minyak pati untuk tujuan penyembuhan sering dipanggil aromaterapi, yang merupakan rawatan holistik yang bertujuan untuk meningkatkan kesihatan fizikal, mental dan emosi.
 Selama lebih 5,000 tahun, banyak budaya yang berbeza telah menggunakan minyak tumbuhan penyembuhan ini untuk pelbagai keadaan kesihatan. Mereka sering digunakan untuk bersantai, penjagaan kecantikan, pembersihan kediaman rumah dan yang paling sering digunakan sebagai ubat semulajadi.


   Kebiasaannya dengan hanya menambah sedikit Pati Minyak seperti lavender, frankincense, lemon, peppermint dan minyak Tea Tree ke kabinet perubatan semulajadi kita, Manafaatnya sungguh mengkagumkan :


  • Melawan gejala selesema dan demam selesema
  • Merehatkan badan dan melegakan otot-otot yang sakit
  • Menyembuhkan keadaan dan malah mencantikkan kulit
  • Mengurangkan kesakitan
  • Menyeimbangkan hormon
  • Tingkatkan penghadaman
  • Mengurangkan selulit dan kedutan
  • Sebagai agen pembersih rumah anda
  • Digunakan dalam produk penjagaan diri buatan sendiri (D.I.Y)


Essential Oil's 


Essential oils adalah pati minyak yang diekstrak secara langsung dari kulit, bunga, buah, daun, benih atau akar tumbuhan atau pokok, dan hanya satu titisan yang boleh mendapat manfaat kesihatan yang kuat.

Mereka biasanya dibuat melalui proses penyulingan, yang memisahkan sebatian minyak dan air berasaskan tumbuhan dengan mengukus.



Proses Seed to Seal dari Young Living Essential Oils


Minyak pati adalah minyak yang sangat pekat yang mempunyai aroma yang kuat. Dengan menumpukan perhatian kepada minyak tumbuhan ini, anda secara literal memisahkan sebatian penyembuhan yang paling kuat dari tumbuhan ke dalam minyak tunggal (Single Oil)


Minyak terapeutik dalam tumbuh-tumbuhan ini adalah untuk melindungi tumbuhan dari serangga,  persekitaran yang keras dan membantu mereka menyesuaikan diri dengan persekitaran mereka. Dengan mengambil minyak penting, anda memanfaatkan kekuatan pelindung dan penyembuhan tumbuhan.

Minyak penting terdiri daripada molekul yang sangat kecil yang boleh menembusi sel-sel anda, dan beberapa sebatian dalam minyak pati juga boleh menyeberangi halangan otak darah. Mereka berbeza dari minyak berlemak (seperti yang ada dalam sayuran atau kacang) yang datang dari molekul besar kerana mereka tidak dapat menembus sel anda, jadi mereka tidak terapeutik dengan cara yang sama.

Comments

Popular posts from this blog

MISTER - Ramuan Khas dari Young Living

Harga Essential oils Young Living (Single)

Harga Essential oils Young Living (Blend)